Integritets- och personuppgiftspolicy

Fastighetssnabben samlar in ett antal personliga uppgifter från dig när du använder vår hemsida och våra tjänster. Vi samlar och sparar inte mer än vad som är nödvändigt för att våra tjänster ska fungera och du ska få den service du har rätt till som kund hos oss. Vi använder inte heller dina uppgifter i något annat syfte än det som anges i samband med att du använder tjänsten.

Du kan närsomhelst be att få information om vilka uppgifter vi fått från dig, och be att få dina uppgifter ändrade.

Nedan följer mer information om vilka uppgifter vi samlar in och varför.

För dig som lägger en felanmälan:
Följande uppgifter samlar vi in och sparar:
– Namn
– Telefonnummer
– Postadress
– E-postadress

Vi sparar denna information för att vi ska kunna hjälpa dig som hyresgäst när du exempelvis felanmäler något eller behöver hjälp. Vi sparar aldrig informationen längre än vad lagar och regler kräver för att vi ska kunna hjälpa dig med din felanmälan.

För dig som är lägenhetssökande:
Följande uppgifter samlar vi in och sparar:
– Namn
– Personnummer
– Telefonnummer
– Postadress
– E-postadress

Vi sparar denna information för att kunna göra en utvärdering och komma i kontakt med dig gällande de lägenheter du sökt. Om du inte har loggat in på vår lägenhetsuthyrningstjänst på 12 månader så kommer ditt konto att tas bort, tillsammans med alla de uppgifter du angivit. Du kan också närsomhelst själv be att få dina uppgifter raderade.

För dig som söker jobb hos oss eller lämnar en intresseanmälan:
Följande uppgifter samlar vi in och sparar:
– Namn
– Personnummer
– Postadress
– E-postadress
– Telefonnummer
– Personligt brev
– CV

Vi sparar denna information för att kunna göra en utvärdering och komma i kontakt med dig gällande din intresseanmälan eller eventuella jobb du sökt. Uppgifterna sparas tills dess att tjänsten tillsatts. Uppgifter vid spontanansökningar raderar vi årligen. Du kan också närsomhelst själv be att få dina uppgifter raderade.

Så lagrar vi dina uppgifter
Vi sparar information elektroniskt i våra databaser, samt i databaser som ägs av våra underleverantörer. All information lagras i Sverige.

Vem har tillgång till dina uppgifter?
Endast anställda på Fastighetssnabben har tillgång till dina uppgifter. Vid felanmälan så behöver vi ibland även dela vissa uppgifter med externa leverantörer för att kunna hjälpa dig.

Har du kommentarer eller frågor om hur vi behandlar dina uppgifter? Hör av dig till oss på info@fastighetssnabben.se

Läs mer om Dataskyddsförordningen på:https://www.datainspektionen.se/dataskyddsreformen/dataskyddsforordningen/forordningstexten/

Stäng
Fel användarnamn eller lösenord
Stäng

Logga in

För att kunna lämna intresseanmälningar måste du logga in:

Har du inte registrerat dig ännu?

Skapa konto